de klepzittingen moet je laten inslijpen, de klep stoters hebben daar niks mee te maken.
de klepzittingen moet je laten inslijpen, de klep stoters hebben daar niks mee te maken.
inslijpen:
-klepzittingen in de cylinderkop
-randjes van de kleppen
veel info over op http://www.freddycane.com
flowen:
-inlaatkanalen bewerken en polijsten
-uitlaatkanalen gelijk maken aan het uitlaatspruitstuk en polijsten
-gasklephuis van binnen, randje tussen de 2 kleppen scherp maken en inderdaad het halve maantje eruit
zie ook de tuning tips op www.corsa-novatuning.nl gasklep word daar onder andere behandeld
stoters:
-ABSOLUUT op volgorde houden, moetten er in dezelfde volgorde weer terug in (of je koopt meteen nieuwe :P )
-uit elkaar halen, reinigen met een beetje benzine of een andere ontvetter, terug in elkaar zetten en met een spuit door de gaatjes aan de zijkant olie in spuiten en daarna ook in een bakje met olie bewaren. zij die ook weer als nieuw![]()
Oorspronkelijk geplaatst door 5chaap2k
Wat is het nut van de stoters op volgorde houden dan?
Ze doen toch allemaal exact het zelfde de sparingen waar ze ingaan in de kop zijn ook identiek..
maar door de jaren slijten ze verschillend in (}
bullshit, en als je ze omwisseld slijt de klepstoter verkeerd in ofzo en blijft hij vastzitten,rare theorie?!....kan niks anders bedenken.Oorspronkelijk geplaatst door AcidStyle
Die slijtage is zoiezo minimaal en dan moet je de klepstoter nog op de exacte plek terug zetten hoe je ze eruit hebt gehaald. op de mm nauwkeurig anders slijten ze nog verkeerd in
:scheel:
En de stoters drijven als het ware in de olie. enkelt wanneer er met te weinig olie is gereden kunnen de stoters inslijten.Oorspronkelijk geplaatst door Desloper
Kleppen hoef je ook nie op volgorde te houden mits je ze opnieuw inslijpt, of laat inslijpen.
Maarja als schaap ze persee op volgorde wil houden mag dat wel hoor(}
sja ik zeg ook maar wat ik uit het opel werkplaatshandboek haal hoor.. als daar staat dat je ze op volgorde moet houden dan doe ik dat gewoon..
zo had ik het ook begrepen idd
Hebben jullie zelf weleens een cilinderkop gereviseerd?
Of alleen over gelezen?
Bookmarks