Een half jaartje geleden nadat me versnellingsbak kapot was gegaan en de auto een week later gekeurd moest worden had ik besloten om me corsa te schorsen het blok te verkopen (2.0 8V) en toch maar voor een 16V te gaan. Aangezien ik al van veel voorbeelden heb kunnen genieten, alleen toen was het geld er nog niet.
Daarnaast had ik nog een hele waslijst die ik graag gedaan wou hebben, waar ik nu bijna mee klaar ben.
Ik kocht een tijdje geleden een Calibra 2.0 16V uit '91, in ommen.
Het blok had 187.000 km weg en had een coscast kop. Na een proefritje had ik besloten hem te kopen.
Calibra naar pernis teruggereden, helemaal gestript. Onderdelen verkocht, calibra op laten halen door populier.
Daarna het blok naar mijn zin gemaakt en wat dingen gespoten.
In de corsa gehangen, paar weken op poten gestaan door het slechte weer. Vandaag heb ik het dus afgebouwd, het hele koelsysteem moest worden pasgemaakt, bedrading, aandrijfassen en ga zo maar door.
En vandaag rond 6-7 alles nog gecontroleerd. Even de oliepomp de olie door het blok laten pompen totdat het lampje uit ging. Computer erin starten en lopen :}. Eindelijk is het eind in zicht.
Nu nog de kleine dingen afwerken dat het er allemaal netjes uitziet, andere koppelingskabel en het schakelmechaniek afstellen, dan gelijk klaarmaken voor de apk want hij moet als ik hem op me naam zet gelijk laten keuren.
Totzover, foto's zullen snel volgen.
Het is niet echt een bijzonder project aangezien het al lang niet meer uniek is en ik heb ook geen extreem project gebouwd. Maar er zijn mensen die het leuk vinden om te lezen of te weten hoe het met me tr staat.

LinkBack URL
About LinkBacks
.

Met citaat antwoorden

Bookmarks