ik heb mijn 205 gti te koop gezet op het internet, maar achteraf toch spijt gehad en snel de advertentie ingetrokken.
de 205 blijft voor mij een top auto. het mindere van de 205 vind ik de achter ophanging die is echt waardeloos. ik ga kijken of ik zonder al te veel poespas een andere methode kan verzinnen dan de torsiebar.
bij het bochten werk is de auto vrij onstabiel en helt vels te veel over.
de zwaarte punt moet lager en meer naar achteren.
de aerodynamische vorm is ook niet optimaal, maar ja de auto heeft te veel vacuum achter de op de kofferbak wat weer weerstand geeft, door een goede wing is dit te verhelpen.
de achter brug moet ik ff nog over nadenken. ik denk aan 2 onafhankelijke veerring met onder een hoek van 55 graden langs de dwars as. icm laterale stabilisatoren.
motorisch ga ik ik hem upgraden naar een kompressor ipv turbo. de 1.9 is daar goed voor omdat de kompressor veel energie nodig om te werken.
het mooiste is dat je nog eens de comprssie verhouding kan verlagen zonder in te leveren op de lage toerental. door de lagere compressie kan je meer drukvulling opbouwen zonder al teveel verhoging van de thermische weerstand. dus mindr kans op detonatie.
met een motor vermogen van 130 pk dus snel berekend>>>
gewenst vermogen + werkelijk vermogen / werkelijk vermogen= de werkdruk
dus voor 300 pk doen we 300 + 130=430 delen door 130= 3.3 -1 = 2.3
absolute druk bij standaard teperatuur is 15 graden celsius
we krijgen dan 14,7 X 0,23 = 34 psi ongeveer 2,3 bar hmmm een beetje veel maar moet lukken zeker met de gti blok. de berekening is niet absolute omdat je nog andere factoren hebt.
ok volgende keer meer info over mijn project

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat antwoorden

Bookmarks