dit mail heb ik gekregen van de rdw en ze hadden me gebelt
Geachte heer nederlof,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Artikel 5.2.11 van de permanente eisen uit het voertuigreglement schrijft het volgende voor:
Personenauto's moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Staatsblad. 1981, 741). Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport. -
Tijdens de APK keuring wordt er dus niet getoetst op de geluidseisen.Dit heeft te maken met dure investeringen en gecompliceerde meetconditie's.
Als u een andere uitlaat monteert die afwijkt van de typegoedkeuring van het voertuig, kunt u niet meer aantonen dat uw voertuig aan bovengenoemd besluit voldoet. (Ook een uitlaat met wel een E- keurmerk waarvan de demping is verwijderd voldoet niet).
Op basis van deze aspecten is justitie gemachtigd het kentekenbewijs in te vorderen waarna er een RDW keuring volgt met aansluitend een geluidstest op testcentrum Lelystad.
voor wat betreft de velgen:
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister.
In de APK regelgeving is het volgende vermeld over het aanbrengen van folie:
In het geval dat folie is aangebracht wordt door degene die de keuring uitvoert beoordeeld in hoeverre deze folie belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat antwoorden
~ alleen hebben die kakkerlakken dat van mij verloren, want hij heeft niet gekeken of getest als de uitlaat volledig gas dicht is, en dat is dan weer zijn plicht :c doei

Bookmarks